Veelgestelde vragen

En de antwoorden!

Bestellen.

Welke collectie verkopen jullie in de online store?

Een groot deel van de merken die we in ook onze winkel presenteren. Al onze merken vindt je hier: Vielgut merken. Het is onze ambitie om ook in onze online store een zo groot mogelijke collectie te presenteren. Mis je iets, laat het ons weten via mail.



Als ik iets niet kan vinden van de merken die Vielgut verkoopt?
Het is mogelijk dat je iets zoekt van een van onze merken dat je niet in onze webshop kunt vinden. Laat ons dat dan even weten via mail. Wij zoeken dan uit of we het door jou gezochte product misschien toch kunnen leveren.


Ik heb een vraag over een artikel?
Neem gerust via mail contact met ons op, wij beantwoorden je vraag graag.

Leveren jullie ook buiten Nederland?
Vielgut levert voorlopig alleen nog in Nederland en België.

I live outside the Netherlands or Belgium and want to place an order?

Unfortunately we are not able yet to deliver outside The Netherlands or Belgium. However, if you life within the EU you can send us a mail (info@vielgut.nl) with your order or question. We will inform you as soon as possible whether and under which conditons we can fulfill your order.
We will let you know on beforehand what the shipping costs will be. This depends of the country you live in and your order. The costs for returning the goods, in case the product is not what you expected it to be, are always for the customer.
Of course it is important that the goods are in good conditions when you want to return them: not worn (of course you can try the goods for the right size), undamaged and clean, in the original packing and including all the labels.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
Je ontvangt altijd per mail een bevestiging van je bestelling. Mocht dit niet het geval zijn dan is de verzending van de bestelling niet correct verlopen of is er een verkeerd e-mailadres ingevuld. Controleer ook je spambox. Neem in beide gevallen contact met ons op per mail of met onze winkel (040-2462230).

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Neem direct telefonisch of per mail contact met ons op. Mocht je bestelling al de deur uit zijn, dan kunnen we deze helaas niet meer wijzigen of annuleren.

Wat als een besteld artikel niet op voorraad is?
Natuurlijk doen we ons best om dit te voorkomen. Mocht het onverhoopt toch gebeuren, dan nemen we contact met je op en bespreken eventuele alternatieven. Mocht geen van de alternatieven naar je wens zijn, dan storten we direct je betaling terug.

Betalen.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen via iDeal en creditcard (o.a. Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, Discover, JCB en UnionPay). Je betaling wordt vrijwel direct verwerkt.

Hoe werkt iDeal?
Met iDeal kun je veilig en makkelijk online je bestelling betalen. iDeal wordt ondersteund door alle grote banken, zoals bijvoorbeeld ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank en SNS Bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Voor meer informatie zie de site van iDeal.



Is het veilig om met mijn creditcard of via iDeal te betalen?
Voor het betalen van je bestelling maken wij gebruik van de internetkassa van Ogone, één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen. De uitwisseling van je persoonlijke en betaalgegevens gebeurt versleuteld en via een beveiligde verbinding tussen jouw computer en de site van Ogone. Vielgut is er niet bij betrokken. Dit garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie tegenover Vielgut. Voor meer informatie zie de site van Ogone.


Waar vind ik mijn factuur?
Naast de bevestiging die je direct per mail krijgt toegezonden, stuurt Vielgut bij je bestelling de kassabon mee.

Verzending.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij brengen geen verzendkosten in rekening als je bestelling groter is dan € 50,00. We verzenden je bestelling dan met UPS. Bestel je voor minder dan € 50,00, dan brengen we € 4,95 verzendkosten in rekening.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Als je vóór 15.00 uur besteld, proberen we je bestelling de volgende werkdag bij je thuis te hebben. Dit lukt ons bijna altijd, soms duurt het een dagje langer. UPS bezorgt niet op zaterdag en zondag.

Hoe werkt UPS?
Alle pakketten worden door UPS drie keer aangeboden. Mocht je niet thuis zijn, dan laat UPS een briefje achter. Hierop staat een telefoonnummer dat je kunt bellen om het pakket alsnog te laten bezorgen. Je kunt eventueel het afleveradres nog wijzigen. Na de laatste bezorgpoging blijft het pakket nog 5 dagen bij UPS, waarna het retour gezonden wordt naar Vielgut.

Kan mijn bestelling naar een ander adres gestuurd worden?
Dat kan. Voer tijdens stap 2 van het bestelproces, ‘je gegevens’, het gewenste afleveradres in.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Natuurlijk mag je de bestelling ook bij Vielgut afhalen. Vul bij ‘ander afleveradres’ achter bedrijf ‘Vielgut’ in en het adres van Vielgut: Nieuwe Emmasingel 38, 5611 AM Eindhoven. We houden je bestelling dan maximaal 14 dagen bij ons voor je gereserveerd.

Retourneren.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Als je bestelling onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoet, mag je deze binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het is belangrijk dat de artikelen in goede staat geretourneerd worden: niet gedragen (passen mag natuurlijk wel), in de originele verpakking, in de oorspronkelijke staat inclusief alle labels. Zie ook ‘retouren’ onder ‘klantenservice’.

Wat kost een retourzending?
De portokosten zijn voor jouw rekening en bedragen via PostNL rond 6 of 7 euro. Ongefrankeerde retourzendingen kunnen we helaas niet accepteren.

Wat is het retouradres?
Vielgut, Nieuwe Emmasingel 38, 5611 AM Eindhoven.

Kan ik mijn bestelling ook terugbrengen naar de winkel?
Natuurlijk kan dat ook.

Krijg ik geld terug als ik een artikel retourneer?

Volg de aanwijzingen op het bijgesloten retourformulier. Als we je rekeningnummer hebben ontvangen per mail, betalen we je zo snel mogelijk terug.

Hoe lang duurt het voor het geld op mijn rekening is teruggestort?
We streven er naar om je zo snel mogelijk terug te betalen, maar uiterlijk binnen 30 dagen nadat de geretourneerde items in goede orde zijn ontvangen.

Garantie & service.

Krijg ik garantie op de artikelen die ik via Vielgut heb besteld?
Je mag ervan uitgaan dat wij kwaliteitsartikelen leveren. Alle artikelen op onze site zijn van merken die bekend staan om hun kwaliteit. Mocht er onverhoopt toch iets met de artikelen aan de hand zijn dan kun je het beste via mail contact met ons opnemen. Zie ook 'garantie & service' onder ‘klantenservice’.

Kan ik Vielgut telefonisch bereiken?
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar op 040-2462230 (maandag 13.00-17.00 uur, dinsdag t/m vrijdag 10.00-17.00 uur). Mocht je een vraag hebben dan kun je die ook via mail stellen (info@vielgut.nl). We sturen je in de regel binnen 3 werkdagen een antwoord. Mocht je het op prijs stellen dat wij telefonisch met je contact opnemen dan kun je dat aangeven. Natuurlijk kun je ook onze winkel bezoeken. We helpen je daar graag verder.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om en respecteren je privacy. Je gegevens worden dan ook vertrouwelijk behandeld. Je gegevens worden gebruikt om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen en zonder je toestemming niet aan derden verstrekt. Voor meer informatie, raadpleeg onze privacy policy en de algemene voorwaarden.


7 april 2017.