Veelgestelde vragen
Bestellen
Welke collectie verkopen jullie in de online store?
Een groot deel van de merken die we in ook onze winkel presenteren. Al onze merken vindt je hier: Vielgut merken. Het is onze ambitie om ook in onze online store een zo groot mogelijke collectie te presenteren. Mis je iets, laat het ons weten via mail.
Als ik iets niet kan vinden van de merken die Vielgut verkoopt?
Het is mogelijk dat je iets zoekt van een van onze merken dat je niet in onze webshop kunt vinden. Laat ons dat dan even weten via mail. Wij zoeken dan uit of we het door jou gezochte product misschien toch kunnen leveren.
Ik heb een vraag over een artikel?
Neem gerust via mail contact met ons op, wij beantwoorden je vraag graag.
Leveren jullie ook buiten Nederland?
Vielgut levert voorlopig alleen nog in Nederland, België en Duitsland.
I live outside the Netherlands, Belgium or Germany and want to place an order?
Unfortunately we are not able yet to deliver outside The Netherlands, Belgium or Germany. However, if you life within the EU you can send us a mail with your order or question. We will inform you as soon as possible whether and under which conditions we can fulfill your order.
We will let you know on beforehand what the shipping costs will be. This depends of the country you live in and your order.
The costs for returning the goods, in case the product is not what you expected it to be, are always for the customer. Of course it is important that the goods are in good conditions when you want to return them: not worn (of course you can try the goods for the right size), undamaged and clean, in the original packing and including all the labels.
Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
Je ontvangt altijd per mail een bevestiging van je bestelling. Mocht dit niet het geval zijn dan is de verzending van de bestelling niet correct verlopen of is er een verkeerd e-mailadres ingevuld. Controleer ook je spambox. Neem in beide gevallen contact met ons op per mail.
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Neem direct per mail contact met ons op. Mocht je bestelling al de deur uit zijn, dan kunnen we deze helaas niet meer wijzigen of annuleren.
Wat als een besteld artikel niet op voorraad is?
Natuurlijk doen we ons best om dit te voorkomen. Mocht het onverhoopt toch gebeuren, dan nemen we contact met je op en bespreken eventuele alternatieven. Mocht geen van de alternatieven naar je wens zijn, dan storten we direct je betaling terug.
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met Apple Pay, iDeal en de meeste creditcards (o.a. Visa, Mastercard en American Express). Je betaling wordt vrijwel direct verwerkt.
Hoe werkt iDeal?
Met iDeal kun je veilig en makkelijk online je bestelling betalen. iDeal wordt ondersteund door alle grote banken, zoals bijvoorbeeld ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank en SNS Bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Voor meer informatie zie de site van iDeal.
Is het veilig om met mijn creditcard of via iDeal te betalen?
Voor het betalen van je bestelling maken wij gebruik van de internetkassa van Mollie, één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen. De uitwisseling van je persoonlijke en betaalgegevens gebeurt versleuteld en via een beveiligde verbinding tussen jouw computer en de site van Mollie. Vielgut is er niet bij betrokken. Dit garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie tegenover Vielgut. Voor meer informatie zie de site van Mollie.
Waar vind ik mijn factuur?
Naast de bevestiging die je direct per mail krijgt toegezonden, stuurt Vielgut bij je bestelling een factuur mee. Hier staat ook de BTW op vermeld.
Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
In Nederland, België en Luxemburg brengen we geen verzendkosten in rekening als je bestelbedrag hoger is dan € 50,00. Bestel je voor minder dan € 50,00, dan brengen we € 4,95 verzend- en handlingskosten in rekening.
If we have to send an order to Germany the shipping costs are € 9,95 for orders lower than € 100,00. If you order is more than € 100,00, shipping is free.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Als je op werkdagen vóór 15.00 uur besteld, proberen we je bestelling binnen drie werkdagen bij je thuis te hebben. Dit lukt ons bijna altijd, soms duurt het iets langer omdat we ook afhankelijk zijn van de koeriersdienst.
Kan mijn bestelling naar een ander adres gestuurd worden?
Dat kan. Je kunt dit tijdens het bestelproces aangeven door ‘Verzenden naar een ander adres?’ te selecteren en dan het door jou gewenste afleveradres in te voeren. Mocht je het item in de winkel willen ophalen, voer hier dan je naam en ons winkeladres in, Nieuwe Emmasingel 38, 5611 AM Eindhoven.
Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Natuurlijk mag je de bestelling ook bij Vielgut afhalen. Vul bij ‘Verzenden naar een ander adres’ je naam in en bij bedrijf ‘Vielgut’ en het adres van Vielgut: Nieuwe Emmasingel 38, 5611 AM Eindhoven. We houden je bestelling dan maximaal 14 dagen bij ons voor je gereserveerd.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Als je bestelling onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoet, moet je binnen veertien dagen (14) na ontvangst per mail aan ons doorgeven dat je het (de) artikel(en) gaat retourneren. Binnen veertien (14) dagen na de melding moeten de artikelen bij ons binnen zijn. Het is belangrijk dat de artikelen in goede staat door ons ontvangen worden.
– Niet gedragen (passen mag natuurlijk wel), gebruikt of gewassen.
– Indien van toepassing in de originele verpakking.
– In de oorspronkelijke staat inclusief alle labels.
– Ondermode kan helaas niet geretourneerd worden.
De te retourneren artikelen moeten goed verpakt worden en eventuele schade en gebreken ontstaan tijdens de verzending zijn voor de verantwoording van de verzender.
Wat kost een retourzending?
De portokosten zijn voor jouw rekening en kunnen varieren per verzendbedrijf. Ongefrankeerde retourzendingen kunnen we helaas niet accepteren.
Wat is het retouradres?
Vielgut bv, Nieuwe Emmasingel 38, 5611 AM Eindhoven (NL).
Kan ik mijn bestelling ook terugbrengen naar de winkel?
Natuurlijk kan dat ook. Hiervoor gelden dezelfde regels als voor het retourneren per post.
Hoe en wanneer ontvang ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?
Volg de aanwijzingen op het bijgesloten retourformulier. Als we je rekeningnummer hebben ontvangen per mail, betalen we je zo snel mogelijk terug. We streven er naar om dit uiterlijk binnen 14 dagen, nadat de geretourneerde items in goede orde zijn ontvangen, af te handelen.
Service & garantie
Krijg ik garantie op de artikelen die ik via Vielgut heb besteld?
Je mag ervan uitgaan dat we kwaliteitsartikelen leveren. Alle artikelen in onze winkel of webshop zijn van merken die bekend staan om hun kwaliteit.
Mocht er onverhoopt toch een kwaliteitsprobleem zijn, dan moet je dat direct bij ons melden. Dat kan door naar de winkel te komen of een mail te sturen waarin je duidelijk aangeeft, als het kan ook met een foto, wat het probleem is. We gaan er dan zo snel mogelijk mee aan de slag.
Soms zijn er afspraken met onze merken dat we hierover vooraf contact moeten opnemen. We zijn dan afhankelijk van hun reactie. Dat kan even duren en we doen ons best om je hierover geïnformeerd te houden.
Klachten worden in alle redelijkheid in behandeling genomen. Eventuele vergoedingen worden per individuele klacht beoordeeld.
Helaas kunnen wij niet instaan voor gebreken die ontstaan door ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid. Of die het gevolg zijn van veranderingen die door jezelf aan het artikel zijn aangebracht. En het spreekt voor zich dat we moeten kunnen vaststellen dat de wasvoorschriften nauwkeurig opgevolgd zijn.
Hoe dan ook, we doen altijd ons uiterste best om je een goed gevoel te geven. Natuurlijk wel binnen onze mogelijkheden en binnen de grenzen van de redelijkheid.
Hoe kan ik Vielgut bereiken?
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar op 06 – 18 69 39 25 / 040 – 246 22 30 (maandag 13.00-17.00 uur, dinsdag t/m vrijdag 10.00-17.30 uur). Ook in het weekend zijn we bereikbaar, zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en zondag van 13.00 tot 17.00 uur. Mocht je een vraag hebben dan kun je die ook via mail stellen (info@vielgut.nl). We sturen je in de regel binnen 2 werkdagen een antwoord. Mocht je het op prijs stellen dat wij telefonisch met je contact opnemen dan kun je dat aangeven. Natuurlijk kun je ook onze winkel bezoeken. We helpen je daar graag verder.
Wat gebeurt er met mijn (naw-)gegevens?
Wij gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om en respecteren je privacy. Je gegevens worden dan ook vertrouwelijk behandeld. Je gegevens worden gebruikt om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen en zonder je toestemming niet aan derden verstrekt. Voor meer informatie, raadpleeg ons privacybeleid en de algemene voorwaarden.